Цикл уроків для 7 класу




Урок № 1
Тема. Футбол. Техніка ведення та передачі м’яча.
Завдання уроку:
1) навчати ведення м'яча внутрішньою та зов­нішньою частинами підйому по колу та по прямій;
2) повторити передачу м'яча на точність внутрішньою та зовнішньою частиною підйому;
3) опанувати реко­мендації із самоконтролю під час самостійного вико­нання фізичних вправ;
4) сприяти розвитку стрибучо­сті;
5) удосконалювати, навички гри в футбол.
Місце проведення: спортивна зала.
Інвентар: футбольні м'ячі; гімнастичні лави; скакалки; секундомір.

Хід уроку

Частина уроку
Зміст
Дозува-
ння
Організаційно-методичні вказівки
Підготовча (14-15 хв)


1. Шикування в одну шеренгу, рапорт, повідомлення завдань уроку
1-2хв
Звернути увагу на психічний стан дітей
2. Правила техніки безпеки під час вико­нання фізичних вправ





3. Вступне слово вчителя
– У 2012 році в Україні та Польщі відбуватиметься подія, яку ми з вами з нетерпінням чекаємо. Подія продемонструє всю красу «короля спорту» – його величності Футболу. Кожен уболівальник, спостерігаючи за змаганнями, отримає насолоду від філігранної техніки гравців, тактичної оригінальності тренерів, азарту та відданості вболівальників, а також розуму, поваги людської гідності, чесності боротьби.
 Так, це чемпіонат Європи – 2012 з футболу, що готуються прийняти Українці та Поляки. Уявимо, що Україну на турнірі представлятиме одна з команд, яка за підсумками уроку виявиться найкращою.
1-2 хв







1-2 хв
Займатися фізичними вправами тільки в спортив­ній формі під наглядом учителя. Виконувати всі розпорядження та команди вчителя. Використову­вати безпечний інвентар і обладнання
Психонастрій.


4. Вимірювання рівня частоти,серцевих скорочень (ЧСС) протягом 10 с  
До 20 с
Свідченням готовності учнів до уроку є ЧЧС у межах 65—80 ударів за хв


5. Стройові вправи на місці
До 30 с
Стежити за правильною поставою


6. Різновиди ходьби (на носках, на п'ятах, на зовнішньому боці стопи, перекатом із п'яти на носок, із прискоренням)
До2хв
У колону по одному


7. Різновиди бігу (у середньому темпі, правим (лівим) боком уперед, із висо­ким підніманням стегна)
До 2хв
Дихати через ніс, вдих — на один рахунок, ви­дих — на три рахунки


8. Ходьба прискорена та звичайна
До 30 с
Поновити дихання

9. Загальнорозвивальні вправи у русі:
а) Вихідне положення (В. П.) — руки на поясі. 1—4 — колові рухи головою ліворуч; 5—8— те саме праворуч;
б) В. П— ліву руку вниз.
1—4 — колові рухи руками вперед; 5—8 — те саме назад;     .
в) В. П. ліву руку вгору. 1-2 — відведен­ня рук назад; 3-4 те саме, змінивши положення рук;

г) В. П. руки вперед. 1 оплеск у доло­ні за спиною; 2 — те саме попереду
2-3 хв

4-6 разів


4-6 разів


6-8 разів



6-8 разів


Утримувати дистанцію два кроки. Очі не заплющувати.


Із максимальною амплітудою.


Руки в ліктях не згинати.




Оплеск позаду виконувати якнайвище


10. Перешикування у дві шеренги
До 30 с
Розімкнутися на відстань витягнутих рук


11. Загальнорозвивальні вправи на місці:
а) В. П. руки вгору.
1 — крок лівою вперед; 2 — В. П. 3-4 - те саме кроком правою;
б) В. П. стійка ноги нарізно, руки вгору. 1-2 — нахил тулуба ліворуч;
3-4 — те саме праворуч;
в) В. П.— ноги разом, руки вгору.
1 — крок лівою ліворуч; 2 — В. П.; 3—4 — те саме праворуч;
г) В. П.— ноги нарізно, руки вгору. 1 — нахил уперед; 2 — В. П.
2—3 хв

4-6 разів


4-6 разів


4—6 разів



4—6 разів


Утримувати рівновагу, зберігати поставу.


Не нахилятися вперед.



Ноги в колінах не згинати, поступово збільшувати амплітуду.


Ноги в колінах не згинати


12. Спеціальні бігові вправи:
а) із високим підніманням стегна;
б) приставним кроком лівим (правим) боком;
в) спиною вперед;
г) біг стрибками з високим підніманням стегна;
д) те саме з імітацією удару по м'ячу голо­вою
2-3 хв 10 м

10 м

10м
10 м

10м
Наприкінці кожної вправи прискорення 3-4 кроки.



Назад дивитися через ліве плече.

Приземлення на обидві ноги


13. Вимірювання рівня ЧСС протягом 10 с
До 20 с
Свідченням готовності учнів до виконання зав­дань основної частини уроку є ЧСС у межах 140-160 ударів за хв
Основна (25-27 хв)
1. Поєднання учнів у дві групи
До 30 с
Група хлопців і дівчат


2. Перша група:
а) ведення м'яча внутрішньою та зовніш­ньою частинами підйому в ходьбі,
у бігу, без зорового контролю;
б) передачі м'яча внутрішньою та зовніш­ньою частинами підйому на точність
9-10 хв

Дивитися не тільки на м'яч але й уперед. Дистан­ція—три кроки,

У парах, дистанція між учнями 3-4 м, виконувати у власному темпі. Поєднати з веденням.


3. Зміна місць роботи груп
До 30 с
Відбувається бігом

4. Друга група:
а) рекомендації із самоконтролю під час виконання фізичних вправ;
б) стрибки через скакалку протягом 30 с;
в) перевірка домашнього завдання у пере­дачах м'яча на точність
9-10 хв
Найзручніша форма самоконтролю — ведення спеціального щоденника. Показники самокон­тролю умовно можна поділити на суб'єктивні та об'єктивні.                              До суб′єктивних показників належать самопо­чуття, сон, апетит, розумова та фізична праце­здатність, позитивні та негативні емоції. У разі погіршення самопочуття, сну, апетиту необхідно зменшити навантаження, а при повторних порушеннях  звернутися до лікаря. До об'єктивних показників належать облік фізич­ного навантаження, реєстрація антропометричних показників, функціональних проб і контрольних іспитів із фізичної підготовленості, контроль ви­конання тижневого рухового режиму


5. Навчальна гра
5- 6 хв
Акцентувати увагу учнів на взаємодії гравців під час гри, чіткому дотриманні правил і дотриманні правил техніки безпеки. Перед початком гри – привітання команд, після завершення – підбиття підсумків гри.
Заключна (3-5 хв)
1. Вправи на релаксацію (руки вгору, вдих — руки вниз, видих)
До 2хв
У положенні сидячи, ноги нарізно. Потім лягти на гімнастичні мати і повністю розслабитися


2. Вимірювання рівня ЧСС протягом 10 с
До 20 с
 Свідченням достатнього навантаження є ЧСС
у межах 90-100 ударів за хвилину


3. Шикування в одну шеренгу, підбиття підсумків уроку
1-2 хв
Оцінити вміння учнів, визначити найкращі результати учнів
та груп, дати рекомендації


4. Домашнє завдання
До 1 хв
Імітація ударів по м'ячу; стрибки через скакалку


















Урок № 2
Тема. Футбол. Техніка удару та  ведення  м’яча.
Завдання уроку:
1)    відпрацьовувати техніку ударів по м′ячу внутрішньою стороною ступні;
2)    вдосконалювати техніку ведення м′яча;
3)    повторити техніку передач м′яча у русі;
4)    удосконалювати навички гри.
Інвентар: футбольні м′ячі.
Хід уроку
Частина уроку
Зміст уроку
Дозування
Організаційно-методичні вказівки
Підготовча
(15 хв)




































































Основна частина
(28 хв).
    























































Заключна частина
(2 хв)





1. Шикування, привітання
2.Повідомлення завдань уроку.
3.Психологічне налаштування.
- Підійдіть до мене! Утворимо коло й візьмемося за руки! Цим ми створюємо на сьогоднішньому уроці коло здоров’я, гармонії, взаємної допомоги. Усміхніться одне одному, поділіться гарним настроєм, налаштуйте себе та товаришів на наступну продуктивну роботу.
4. Стройові вправи на місці та у русі.
5.Ходьба:
- на носках, руки на поясі;
- перекатом із п′ятки на носок, руки на поясі.
- на п′ятках, руки за голову;
- у напівприсяді, руки вперед.
6. Загальнорозвивальні вправи у русі:
1. В.П.- руки на пояс. Нахили голови вперед, назад, ліворуч, праворуч.
2. В. П.- руки вперед.
1-4- колові рухи кистями до середини; 5-8 те саме назовні
3. В.П.- руки в сторони.            1-4 - колові рухи передпліччям до середини; 5-8 те саме
назовні;
4. В.П.- руки вгору. 1-4 колові рухи руками вперед; 5-8 те саме назад;
5. В. П. – права рука вгорі, ліва вниз. 1- 4 зміна положення рук на кожен рахунок.
6. В. П.- руки за головою. 1-4 повороти тулуба в сторони, на кожен рахунок.
7. Ходьба випадами.


8. В.П.- руки на поясі. 2стрибки на лівій, 2 стрибки на правій, 2стрибки на обох.
7. Біг
-  в повільному темпі;
-  приставним кроком лівим (правим) боком;
- підскоками;
- спиною вперед;
- в повільному темпі.

1.Удари по м′ячу внутрішньою стороною ступні.
- в гімнастичну лаву;










- в парах;





















2. Ведення м′яча.





3. Передачі м′яча в русі











4. Навчальна гра




1. Біг у повільному темпі    
    з переходом на ходьбу.
2. Вправи на 
    відновлення.
3. Підсумок уроку.
4. Домашнє завдання
30 с

30с

2 хв














1 хв

3 хв








5 хв

3 – 4 рази


3 – 4 рази



3 – 4 рази




3 – 4 рази


5 – 6 разів



3 – 4 рази



7 –8 разів


15- 18 м



3 хв








5 хв












6 хв





















5 хв





5 хв











7 хв




30 с

30 с

30 с
30 с
Перевірити наявність спортивної форми.
Мобілізувати увагу учнів.
Фронтально у спокійному темпі.













Чітке виконання команд.

Фронтальним методом, у колону по одному, дистанція 2 кроки, утримувати поставу, дихати вільно




У колоні по одному, темп ходьби повільний.



Працюють лише  кисті.



Із великою амплітудою.




Руки прямі, помахи близько до голови.
Руки прямі, напружені



Лікті розведені в сторони, спина рівна.


Робити упор руками на коліно виставленої вперед ноги.
Вистрибувати якомога вище.


У колоні по одному.
П′ятка не торкається підлоги.



Відновлення дихання.



Учні розташовуються на відстані 1-1.5 м від гімнастичної лави і виконують удари по м′ячу, в г/ лаву, внутрішньою стороною ступні почергово лівою та правою ногою.
Удари виконувати не сильно.


Учні об′єднуються в пари.
З накидування м′яча руками, учень виконує удар по м′ячу внутрішньою стороною ступні, в руки партнерові.
З накидування виконується зупинка м′яча стегном і передача його партнеру в руки внутрішньою стороною ступні.
З накидуванням виконується зупинка м′яча грудьми і передача м′яча внутрішньою стороною ступні в руки партнерові.

Ведення виконується внутрішньою та зовнішньою сторонами ступні з обведенням кегль.

Передачі виконуються в трійках.
Два учні біжать обличчям вперед, а один учень спиною вперед, утворюючи таким чином трикутник.
Звертати увагу на те, що м′яч треба передавати на хід партнерові.


Звертати увагу на групові тактичні дії: використання передач у ноги, на удар партнеру та на вільне місце.
В колоні по одному.

Дихальні вправи та вправи на поставу.

Імітація ударів по м’ячу;
стрибки через скакалку.
Розгадати кросворд. (Додаток)
Додаток
Кросворд «У світі спорту»












1
У


























2
С


























3В

















17
18






4
І

























5
Т





















19
6,20



І
















7









8С


























9П

























10
О
























11
21

Р







24


















Т

12























13
У















































































22
23

14
















































15






























16









































              

               По горизонталі
1.     Спортивна гра двох команд, під час якої гравці кожної намагаються забити ногами м’яч у ворота супротивника. (Футбол)
2.     Велика спортивна споруда, яка складається з футбольного поля, майданчиків, бігових доріжок, трибун для глядачів, допоміжних приміщень тощо. (Стадіон)
3.     Спортивна гра, під час якої м’яч перекидається руками через сітку від однієї команди до другої. (Волейбол)
4.     Система фізичних вправ, яка сприяє зміцненню здоров’я та всебічному розвитку організму людини. (Гімнастика)
5.     Спортсмен, який займається силовими вправами; ще людина – великої фізичної сили і міцної будови тіла. (Атлет)
6.     Спортивна гра, яка зводиться до перекидання ракетками через сітку маленького опереного м’ячика (волана). (Бадмінтон)
7.     Міжнародні спортивні змагання, які влаштовуються раз на чотири роки за зразком олімпійських ігор у стародавній Греції. (Олімпіада)
8.     Футбольна комбінація, що складається із двох швидких передач м’яча між партнерами з виходом одного з них на вільне місце. (Стінка)
9.     Відбирання м’яча в суперника в падінні. (Підкат)
10.             Спортивна командна гра з шайбою або м’ячем на льодовому чи трав’яному полі. (Хокей)
11.             Гімнаст, який виконує складні фізичні вправи, номери, наприклад у цирку. (Акробат)
12.             У складі збірної команди якої країни виступав Пеле? (Бразилії)
13.             Як називається взуття, що спеціально призначене для футболістів. (Бутси)
14.             Момент початку спортивного змагання; це – відправний пункт у бігах, перегонах тощо. (Старт)
15. Командна гра з м’ячем, у якій завданням є закинути руками щонайбільше м’ячів у ворота суперника; ручний м’яч. (Гандбол)
16. За збірну якої команди виступав Дієго Марадона? (Аргентини)
По вертикалі
17.             В якій країні вперше були розроблені правила гри у футбол? (Англії)
18.            Спортивна гра, що відбувається на майданчику (корті), розділеному низькою сіткою, і полягає в перекидуванні ракеткою невеликого м’яча через таку сітку. (Теніс)
19. Всебічне удосконалення і зміцнення людського тіла шляхом фізичних вправ, гімнастики. (Фізкультура)
20. Спортивна командна гра з м’ячем, який руками закидають у металеве кільце з сіткою, прикріплене на певній висоті до щита. (Баскетбол)
21. Спортивні вправи, які вимагають всебічної фізичної підготовки, сили і спритності. (Атлетика)
22. Кінцевий пункт дистанції в спортивних змаганнях. (Фініш)
23. Легке спортивне взуття на гумовій підошві. (Кеди)
24. Обманний рух футболіста із метою введення суперника в оману (Фінт)
Урок № 3
Тема. Футбол. Техніка відбору м’яча.
Завдання уроку:
1.     Навчити техніки основного відбору м’яча.
2.     Навчити техніки відбирання м’яча в підкаті.
3.     Сприяти розвитку швидкості.
Інвернтар: футбольні м’ячі, футбольні жилетки.
Місце проведення: спортивний майданчик.

Хід уроку
Зміст
Дозування
Організаційно-методичні вказівки
Підготовча частина (13 хв)
1.Шикування; рапорт; повідомлення завдань уроку, інструктаж з техніки безпеки.
2. Тестування учнів. Перевірка теоретичних знань учнів.
2. Біг в повільному темпі.
3. Вправи в русі:
а) мах правою ногою вперед вверх, стрибок на лівій, теж саме на правій (14-16 разів);
б) стрибки на двох ногах, колові рухи руками вперед, теж саме назад (14-16 разів);
в) стрибок на правій із махом лівою вперед і назад, теж саме на лівій (14-16 разів);
г) перехід з упору присівши в упор лежачи (6-8 разів);
д) стрибки на двох у групуванні (8-10 разів);
е) стартові прискорення 15-20м, інтервал – 20с (4-6 разів);
4. Загальнорозвивальні вправи на місці:
а) із стійки ноги нарізно 4 пружних нахили вперед із торканням руками підлоги між ніг (10-12 разів);
б) теж саме, але руками торкатися підлоги зліва, посередині, справа і в зворотньому напрямку (10-12 разів);
в) широка стійка ноги нарізно, руки на пояс – колові рухи тулубом у сторони (10-12 разів);
г) в. п. теж саме – нахил назад, руками намагатися торкнутися п’яток (8-10 разів);
д) присід на правій, ліва в сторону, зміна положення ніг (10-12 разів).
1хв


2хв

2хв
3хв















5хв




Індивідуальна робота.
(Додаток)

















Коліна не згинати. Вдих під час випрямлення тулуба, видих під час згинання. Під час нахилу дивитися вперед.



Вдих на початку нахилу назад, видих під час виправлення.
Зміну положення ніг виконувати на кожен рахунок.
Основна частина (30 хв)
1. Навчання основному відбору м’яча:
а) два гравця стоять один проти одного на близькій відстані. Між ними на землі набивний м’яч. Опорні ноги обох гравців приблизно на лінії м’яча. Другу ногу кожен тримає відведеною назад. По свистку обидва роблять рух ногою вперед, намагаючись внутрішньою частиною ступні одночасно вдарити по м’ячу;
б) гравець А веде м’яч назустріч гравцю Б, який знаходиться в положенні стоячи, лише тоді виставляє вперед ногу, виконуючу відбір, коли А внутрішньою частиною підйому торкнеться м’яча;
в) гравець А веде м’яч, гравець Б повинен забрати м’яч. Заздалегідь обумовленою ногою вони намагаються відштовхнути м’яч. Під час зустрічі двох ніг гравці намагаються також відштовхнути один одного плечима.
2. Відбирання м’яча в підкаті:
а) техніка виконання підкату;





















б) підкат із місця перед суперником;

в) у суперника, який веде м’яч.
3. Навчальна гра.
10хв






















10хв

























8хв
Клас об’єднати в три групи. Робота в групах – парами. За командою вчителя відбувається зміна вправ.

Слідкувати за тим, щоб вага тіла була перенесена на опорну ногу. Звертати увагу на те, щоб нога, яка виконує відбір м’яча, була напруженою.











Фронтальний метод. Акцентувати увагу  на те, щоб нога, яка виставлена вперед, була сильно зігнута в коліні, а та, яка знаходиться позаду , ледь зігнута. З цього положення гравці поступово зміщуються в сторону виставленої вперед ноги. Спочатку землі торкається гомілка, потім стегно, боком і, накінець, тулубом. Разом із тим коліно ноги, яка знаходиться позаду, сильно згинається. Падіння пом’якшується рукою , спрямованої до землі. Вправа виконується багаторазово в обидві сторони.
У парах. Партнер діє  пасивно.

У парах.

Для позначення команд використовувати жилетки. Звертати увагу на індивідуальні і групові тактичні дії та техніку виконання вправ вивчених на уроці.
Заключна частина (4хв)
1. Біг у повільному темпі з переходом на ходьбу,
2. Вправи на відновлення.
3. Рефлексія
    Я дізнався…
    Я зрозумів…
    Я навчився…
    Найбільших труднощів я зазнав…


4. Підсумок уроку,

5. Домашнє завдання.
30с

30с
2хв






30с

30с
Фронтально


Відзначити дітей, які виявили найбільшу активність та старанність




Відзначити кращих, виставити оцінки.
Виконувати ведення м’яча. Підготувати розповідь про улюблену футбольну команду.
Додаток
Тести для перевірки теоретичних знань учнів
1. Під час гри у футбол повинні дотримуватися:
    а) ігрової дисципліни;
    б) не застосовувати грубих та небезпечних прийомів;
    в) вільно пропускати суперника до своїх воріт.
2. Матч завершився. Виконання 11-метрового удару відбулося у 
    додатковий час. Чи може суддя зара­хувати такий гол?
   а) Гол не зараховувати;
   б) гол зарахувати, адже все відбулося в момент єдиного ігрового епізоду.
3. Під час пробиття штрафного чи вільного удару будь-хто з команди  
     суперників опинився до м'яча ближче, ніж передбачено правилами. Яке  
     рішення має прийняти арбітр?
    а) Повторити удар;
    б) порушник отримує попередження.
4. Підчас виконання стрибків у футболі, випадкових зіткнень і падінь   
    футболіст повинен уміти застосовувати прийоми;
    а) силової боротьби;
    б) самостраховки (перекати, перекиди та приземлення у групуванні)
    в) самозахисту.
5. Скільки замін дозволено у одному матчі під егідою ФІФА?
    а) 4;
    б) 6;
    в) 7.
6. Усі гравці у футбол повинні знати:
    а) про профілактику спортивних травм та вміти надати першу
    долікарську допомогу;
    б) вправи самооборони;
    в) уміти виконувати силові вправи.
7. Чи є факт перебування гравця у положенні «поза грою» порушенням?
    а) Так;
    б) як розсудить суддя;
    в) ні.
8. Із якого часу починають діяти права судді?
а) Із моменту виходу на майданчик;
б) з моменту проведення жеребкування.


















Урок № 4
Тема. Футбол. Зупинка м’яча. Відволікальні дії.
Завдання уроку:
1) закріплювати передачу м'яча вну­трішньою стороною стопи;
2) повторити зупинку м'яча підошвою;
3) вчити виконувати фінт «відходом» із пере­несенням ноги через м′яч;
4) сприяти розвитку швидкісної витривалості в естафетах з елементами футболу.
Інвентар: футбольні м'ячі; ворота; фішки.

Хід уроку

Частина уроку

Зміст

Дозу
вання

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча (15-16 хв)

1. Шикування в одну шеренгу, привітання, рапорт, повідомлення завдань уроку

1-2 хв

Звернути увагу на зовнішній вигляд

2. Техніка безпеки на уроках фізичної культури

До 1 хв

Бесіда-інструктаж

3. Вступне слово вчителя
— Футбол підкорив серця багатьох людей своєю доступністю та простотою, тому що футбол не вимагає складного інвентарю, багато простору та спеціальних умінь. Футболом захоплюються
і чоловіки, і жінки. До речі, у Китаї жінки фали в футбол ще 2 тис. років тому. Футбол — це вир емоцій від-захоплення до повного розчарування. Інтерес до футболу настільки великий, що люди вигадують нові різновиди цієї гри. Проводиться навіть чемпіонат світу з футболу для роботів. Існує багато знаменитих футбольних клубів, гра яких захоплює вболівальників.
— Які європейські футбольні клуби ви знаєте?
— Які українські футбольні клуби ви знаєте?
Футболісти, які демонструють високу техніку, відмінну фізичну підготовку, часто стають націо­нальними героями.
— Яких відомих футболістів ви знаєте?
Зараз ми проведемо розминку справжніх футбо-лістів. Це означає, що особливу увагу слід при­ділити підготовці тих м'язів і частин тіла, на які припадає основне навантаження.
— Які це м'язи та частини тіла?

1-2 хв

Протягом виступу вчителя діти відповідають на запитання























4. Загальнорозвивальні вправи з м'ячами у русі:
а) вихідне положення (В. П.) — м'яч унизу. 1 —
м'яч уперед; 2 — м'яч угору;, 3 — м'яч уперед;
4 - В. П.

2-3 хв

6-8 разів
В обхід зали у колону по одному, дис­танція один крок.
 Іти на носках, руки прямі.


б) В, П.— м'яч за головою. 1 — м'яч уперед; 2 — В. П.;
в) В. П.— м'яч перед грудьми. 1 — нахил упе­ред до правої потщ 2 — В. П.; 3-4 — те саме до лівої ноги;
г) В.П.нахил уперед, м'яч біля правої ступні. 1-4 — ходьба випадами, м'яч котити кистю між ногами «вісімкою»
6-8 разів
6-8 разів

6-8 разів
Іти на п'ятах рухи ритмічні.
М'ячем дістати носок правої (лівої) ноги.


Збільшити дистанцію до двох кроків


5. Різновиди ходьби, бігу та стрибків:
а) ходьба у повному присіді;
б) стрибки у присіді;
в) біг приставним кроком лівим (правим) боком;
г) біг із високим підніманням стегна;
д) біг із закиданням гомілок
2-3 хв
Не порушуючи шикування.
М’яч перед грудьми. ч
М'яч за головою, спину тримати прямо.
Із коловими рухами м'ячем перед грудьми в однойменну сторону.
М'яч перед грудьми.
М'яч за головою.


6, Ходьба з вправами на відновлення дихання
До 30 с
У повільному темпі


7. Загальнорозвивальні вправи з м'ячами на місці:
а) В. П.- основна стійка, м′яч унизу.
1- нахил
голови вперед;
2 - те саме назад;
3 те саме ліворуч;
4 — те саме праворуч;
б) В. П.— те саме, м'яч перед грудьми.
1 — під­кинути м'яч перед собою вгору, плеснути
в долоні;
2.— піймати м'яч;
в) В. П.— стійка ноги нарізно, м'яч угору.
1 — коловий рух тулуба праворуч;
2 — В. П.;
3 —4 — те саме ліворуч;
г) В. П.— упор сидячи, права нога в сторону. Стрибком зміна положення ніг;
д) В. П.— м'яч між ногами, руки на поясі.
1 — стрибок уперед;
2 — те саме назад;
3 — те
саме праворуч;
4 — те саме ліворуч
3-4 хв

6-8 разів





6-8 разів




6—8 разів




6-8 разів


6—8 разів
Розімкнутися, щоб не заважати одне одному.
Із максимальною амплітудою.





М'яч підкидати не дуже високо. я




Руки в ліктях не згинати.





Спиратися на м'яч.



Ноги в колінах сильно не згинати


8. Спеціальні вправи футболіста для контролю­вання м'яча:
а) наступити на м'яч правою (лівою) ногою, котити його стопою вперед-назад;
б) те саме, але котити ліворуч-праворуч;
в) те саме, але котити навколо себе ліворуч, праворуч
2-3 хв
Невеликим поштовхами, стопу від м'яча не відривати


9. Перешикування у дві шеренги
До 30 с
Розвернути учнів обличчям одне до одного, об'єднати у пари
Основна (25-26 хв)
1. Передачі м'яча внутрішньою стороною стопи із зупинкою підошвою
3—4 хв
Поєднувати зупинки і удари по м′ячу без ведення                            


2. Фінт «відходом»
5-6 хв
Фінт заснований на несподіваній і швидкій зміні напрямку руху. Під час атаки супер­ника спереду застосовується ухід випадом. Наближуючись до суперника, „на відстані; 1,5—2 м від нього, поштовхом правої ноги виконуються широкий випад ліворуч-упереді. Після реакції суперника та його переміщення у бік випаду слід різким поштовхом лівої ноги зробити крок праворуч. Зовнішньою частиною підйому правої ноги м'яч посилається праворуч-уперед. Якщо суперник    атакує ззаду, застосовується фінт «відходам»  із перенесенням ноги через м'яч.

3. Естафети з елементами футболу:
а) «Передача естафети»;



б) «Злови м'яч»;











в) «Обведення фішок»;


г) «Будь влучний!» .
15-16 хв
3—4 хв



3—4хв











3-4 хв


3-4 хв


Замість палиці може бути м'яч. Капітани по­чинають естафету після умовного сигналу.
Навпроти кожної команди на відстані 2-3 м знаходиться капітан із м′ячем. За сигналам капітан виконує удар по нерухомому м'ячу з місця гравцеві, який першим стоїть у своїй колоні, а той, зупиняючи м′яч підошвою, відбиває його капітанові і біжить у кінець колони.
3-4 фішки розташовуються одна від одної на відстані 3-5 м.  
Команди шикуються напроти воріт. Перший гравець у колоні тримає м'яч. За сигналом він ставить м'яч на визначну лінію і б′є по ньому у ворота, потім біжить за м'ячем і пе­редає його наступному гравцеві, а сам стає останнім у колоні
Заключна (4-5 хв)
1. Шикування в одну шеренгу
До30 с
За зростом                  


2. Бліц-турнір
Вікторина «Знавці футболу»
2—3 хв
Учні дають відповіді на запитання вікторини. Визначити кращого знавця футболу. (Додаток. Вікторина «Знавці футболу»)


3. Підбиття підсумків уроку
1-2 хв.
Оцінити діяльність учнів, відмітити найкра­щих

4. Організований вихід
До 30 с
У колону по одному


Немає коментарів:

Дописати коментар

Загальна кількість переглядів сторінки